Werken met een trainingsacteur wordt vaak spannend gevonden.
Er wordt van je verwacht dat je jezelf kwetsbaar opstelt, en je gaat juist die gesprekken oefenen waarover je je onzeker/ontevreden voelt.
Ik zie het elke keer als uitdaging om zo snel mogelijk een ‘klik’ te krijgen met een groep en de afzonderlijke deelnemers daarin.

Een veilige setting en prettige sfeer is voor mij een vereiste om goed te kunnen werken.  Door mijn jarenlange ervaring voel ik aan wanneer ik iemand verder kan uitdagen of moet stoppen.
De leerwens van de cursist staat altijd centraal en de feedback zal daarop afgestemd zijn.
Ik zie mezelf ook wel als ‘gedragsleverancier’ wat eigenlijk beter benadrukt wat ik doe in een training.
Na vooroverleg start het gesprek, en hoe het zich daarna ontwikkelt is afhankelijk  van de interactie met mijn gesprekspartner, net als in de praktijk. Dat is een natuurlijk proces.
Na afloop van een simulatie kan ik in en/of uit mijn rol teruggeven wat het effect was van de gekozen aanpak. Na tops en tips doen we dan vaak (een deel van) het gesprek over.

Het heeft mijn voorkeur om door te oefenen tot de cursist een succeservaring heeft.

Visie:

  ‘Je kunt alleen groeien door iets te proberen dat je nog niet beheerst’